Opleiding Consumentenpsychologie: over het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag

Inspirerende opleiding van 9 dagen waarin topwetenschappers van verschillende universiteiten laten zien hoe het consumentenbrein werkt. Een absolute aanrader voor iedereen die meer wil weten over hoe gedachten en gevoelens van klanten ontstaan en beïnvloed kunnen worden.

Inhoud

De afgelopen decennia is er veel onderzoek gedaan naar de werking van ons brein. Dit heeft veel nieuwe inzichten opgeleverd, ook over de manier waarop klanten reageren op organisaties, merken, producten en diensten. Organisaties roepen bewust, maar vaker nog onbewust, associaties op die bij klanten resulteren in positieve of negatieve gevoelens, gedachten en gedragingen. Bent u werkzaam als marketeer, customer experience manager, communicatie adviseur of service manager en wilt u weten wat er in het brein van uw klanten gebeurt? Dan is deze Opleiding Consumentenpsychologie een absolute aanrader! Maar schrijf snel in, want het aantal deelname plaatsen is beperkt.

Op 2 november 2023 start het Institute for Service Leadership met een nieuwe Opleiding Consumentenpsychologie. Een unieke kans om kennis te maken met de meest recente inzichten over hoe het consumentenbrein functioneert en hoe u hier als marketing-, sales- of customer service manager op kunt inspelen!

In de opleiding wordt ingegaan op de vraag hoe de bewuste en onbewuste processen in het brein van de consument werken, welke invloed ze hebben op elkaar en welke consequenties deze processen hebben voor het gedrag van de consument. Daarnaast wordt ingegaan op de mogelijkheden van organisaties om de beleving en het gedrag van klanten te beinvloeden, bewust of onbewust via subliminale beïnvloeding (foto). Tot slot wordt in de reeks stilgestaan bij de (on)mogelijkheden van neuromarketing.

De leergang bestaat uit 9 opleidingsdagen. Naast overdracht van kennis wordt er binnen de opleiding actief gewerkt aan actuele vraagstukken vanuit de organisaties van de deelnemers. Elke deelnemer formuleert bij aanvang van de leergang een individuele leeropdracht waar deelnemers in de opleiding mee aan de slag gaan. Tijdens de bijeenkomsten is er volop ruimte voor inbreng van en werken aan de eigen casus. Aan het eind van de opleiding is er een afsluitende dag waarin de deelnemers hun casus en de gevonden oplossingen presenteren aan de overige deelnemers.

Programma

We hebben voor deze collegereeks acht vooraanstaande hoogleraren op het gebied van marketing en consumentenpsychologie bereid gevonden hun kennis en inzichten met ons te delen. Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Keuzegedrag van consumenten - Prof.dr. Fred van Raaij, emeritus hoogleraar economische psychologie, Tilburg University
  • De rol van het brein in koop- en beslissingsgedrag: de (on)mogelijkheden van neuromarketing - Prof.dr.ir. Ale Smidts, Hoogleraar Marketing Research, Erasmus Universiteit
  • De vrije wil bestaat niet: hoe druk ik op de juiste knoppen in het brein van de consument - Prof. dr. Victor Lamme, Hoogleraar Cognitieve Neurowetenschap, Universiteit van Amsterdam
  • Communicatie en omgaan met weerstanden - Prof.dr. Marieke Fransen, hoogleraar communicatie en media, Radboud UNiversiteit
  • Klantinteractie online en offline - Prof.dr. Ko de Ruyter, Hoogleraar Marketing, King's College Londen
  • De psychologie van reclame en marketingcommunicatie - Prof. dr. Bob Fennis, hoogleraar Consumentenpsychologie, RijksUniversiteit Groningen
  • Gedragsbeïnvloeding en verleidingsstrategieën - Dr. Femke van Horen, associate professor Vrije Universiteit Amsterdam
  • Customer empowerment - Dr. Bram van den Bergh, associate professor Marketing Erasmus Universiteit / Rotterdam School of Management

Tijd en locatie

De opleiding wordt fysiek gegeven in een locatie in de omgeving van Amersfoort. De opleidingsdagen beginnen om 9.00 uur en duren tot ongeveer 17.00 uur.

Investering

Uw investering om deel te nemen aan deze inspirerende opleiding bedraagt voor leden van The Customer Connection en Institute for Service Leadership € 6.950,- (excl. BTW) en voor niet-leden van het netwerk € 7.450,- (excl. BTW). Bij deze kosten zijn inbegrepen de kosten van koffie, thee, snack, een boekenpakket en opleidingsmateriaal.

Voor uw boekenkast

Er zijn de laatste jaren een aantal interessante boeken verschenen over het consumentenbrein. Wij selecteerden de volgende bestsellers voor u:

  • Robert Cialdini, Influence: the Psychology of Persuasion
  • Daniel Kahnemann, Ons feilbare denken
  • Victor Lamme, De vrije wil bestaat niet
  • Dan Ariely, Predictably Irrational
  • Gerald Zaltman, Hoe consumenten denken

Deelnemers aan de opleiding ontvangen een gratis exemplaar van deze boeken. Indien u de boeken niet wilt hebben, bieden wij u een korting van € 100,- op de inschrijfkosten. De boeken worden aan het begin van de collegereeks uitgereikt.

Deelnamecertificaat

Heeft u minimaal zeven van de negen opleidingsdagen gevolgd, dan ontvangt u van ons een deelnamecertificaat. De laatste dag is verplicht.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met Harald Pol. Hij is bereikbaar via email h.pol@serviceleadership.nl. Aanmelden kan via de aanmeldbutton op deze pagina.

Cursusdata

Geen data

Kosten

Bedrijfsleden TCC/ISL: € 6.950,- (excl. BTW, incl. opleidingsmateriaal); niet-leden: € 7.450,- (excl. BTW, incl. opleidingsmateriaal)

Aantal deelemers

Minimaal 8, maximaal 15
Deze website is beveiligd d.m.v. reCAPTCHA. De Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing.