Collegereeks 'De Psychologie van de Klant'

Ontdek de wetenschap achter het consumentenbrein

In een inspirerende reeks van zeven colleges van elk drie uur onthullen topwetenschappers van verschillende universiteiten de fascinerende werking van het consumentenbrein.

Deze unieke collegereeks biedt: 

  • Concrete, toepasbare wetenschappelijke inzichten waarmee je je positie in de markt kunt versterken.
  • Inspirerende presentaties van toonaangevende professoren van diverse universiteiten.
  • Een deelnamecertificaat voor deelnemers aan minimaal zes van de zeven colleges. 

Ontdek hoe gedachten, gevoelens en beslissingen van je klanten tot stand komen. Schrijf je snel in, want de plaatsen zijn beperkt.

Doelgroep

De collegereeks is bij uitstek geschikt voor professionals met functies gericht op marketing, klantervaring, communicatie, service of salesmanagement. 

Inhoud

De afgelopen decennia hebben nieuwe inzichten opgeleverd over de manier waarop klanten reageren op organisaties, merken, producten en diensten. Elke organisatie roept bij klanten bewust of onbewust associaties op die positieve of negatieve gevoelens, gedachten en gedragingen oproepen.

Op 8 april 2025 start het Institute for Service Leadership met een nieuwe reeks avondcolleges over De Psychologie van de Klant. Dit is een unieke kans om kennis te maken met de meest recente inzichten over hoe het consumentenbrein functioneert. Je leert ook hoe je hier vanuit je functie op kunt inspelen en het consumentenbrein kunt beïnvloeden! In deze collegereeks wordt ingegaan op de processen in het consumentenbrein, hoe deze elkaar beïnvloeden en welke uitwerking dit heeft op het klantgedrag. Daarnaast leren deelnemers over mogelijkheden om de beleving en het gedrag van klanten bewust of onbewust te beïnvloeden. Tot slot wordt stilgestaan bij de mogelijkheden van neuromarketing.

Zeven topwetenschappers zullen in deze collegereeks hun kennis en inzichten delen over de volgende onderwerpen:

College 1: Femke van Horen

  • Gedragsbeïnvloeding 
  • Verleidingsstrategieën 

College 2: Ale Smidts

  • De rol van het brein in koop- en beslissingsgedrag
  • De (on)mogelijkheden van neuromarketing

College 3: Bram van den Bergh

  • Customer empowerment

College 4: Ko de Ruyter

  • Klantinteractie online en offline 

College 5: Bob Fennis

  • De psychologie van reclame en marketingcommunicatie

College 6: Marleen Onwezen

  • Geïntegreerde aanpak van gedragsverandering 

College 7: Steven Sweldens

  • Het ontstaan en beïnvloeden van merkassociaties
  • De rol van merken in veranderende markten

 

 

Tijd en locatie

De colleges worden fysiek gegeven op een locatie in de buurt van Amersfoort. De colleges beginnen om 16.00 uur en duren tot ongeveer 19.00 uur.

Investering

Voor leden van het Institute for Service Leadership-netwerk bedragen de kosten voor deze inspirerende collegereeks € 2.950,- (excl. BTW). Voor niet-leden bedragen de kosten € 3.250,- (excl. BTW). De kosten voor koffie, thee, snacks, een boekenpakket en opleidingsmateriaal zijn inbegrepen.

Deelnamecertificaat

Wanneer je minimaal zes van de zeven colleges hebt gevolgd, dan ontvangt je van ons een deelnamecertificaat.

Meer informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Bert Kas via e-mail  bert.kas@serviceleadership.nl.

Aanmelden

Je kunt je aanmelden via de aanmeldknop op deze pagina.

 

Wat levert de collegereeks op? 

  • Je leert het menselijk gedrag begrijpen en past de strategie en tactiek van je organisatie hier vervolgens op aan.
  • Je leert vanuit wetenschappelijke kennis kritisch naar je organisatie te kijken en ontwikkelt ideeën voor positieve interventies.
  • Je kunt beter inschatten wat er in het consumentenbrein omgaat.
  • Je krijgt begrip voor de gedachten en gevoelens van klanten, en leert hoe deze vanuit marketing, verkoop en service kunnen worden beïnvloed.

 

Cursusdata

College 1

dinsdag8april2025
1600
-
1900

College 2

dinsdag15april2025
1600
-
1900

College 3

dinsdag6mei2025
1600
-
1900

College 4

dinsdag13mei2025
1600
-
1900

College 5

dinsdag20mei2025
1600
-
1900

College 6

dinsdag3juni2025
1600
-
1900

College 7

dinsdag10juni2025
1600
-
1900

Reservedatum

dinsdag17juni2025
1600
-
1900

Kosten

Bedrijfsleden TCC/ISL: € 2.950,- (excl. BTW, incl. opleidingsmateriaal)
Niet-leden: € 3.250,- (excl. BTW, incl. opleidingsmateriaal)

Aantal deelemers

Minimaal 8, maximaal 12

Docenten

Prof. dr.Femke van Horen

Vrije Universiteit Amsterdam

Professor of Consumer Behavior

Prof. dr. ir.Ale Smidts

Rotterdam School of Management

Professor of Marketing Research

Dr.Bram van den Bergh

Rotterdam School of Management

Associate professor Marketing

Prof. dr.Ko de Ruyter

King's College London

Vice Dean Research

Prof. dr.Bob Fennis

Rijks Universiteit Groningen

Hoogleraar

Prof. dr.Marleen Onwezen

Wageninen University & Research

Special Professor Consumer Beheviour

Prof. dr.Steven Sweldens

Rotterdam School of Management

Professor of Consumer Behavior and Marketing

Deze website is beveiligd d.m.v. reCAPTCHA. De Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing.